Tallers 
2017
photo
ANATOMIA I MOVIMENT: COM MILLORAR EL GEST I LA RECUPERACIÓ DE L’ARTISTA

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 25/02/2017 al 26/02/2017

Sergi Plà
( Sergi Plà )

Curs d’Anatomía i Moviment
11.00 a 18.00 hores
Preu: 60,00 euros
Interessats escriure mail per fer la inscripció a info@lanimal.org

El disseny anatòmic humà, com el de qualsevol altre animal, incita al moviment i per això en ell hi trobem salut. La pèrdua progressiva de la percepció dels propis ritmes vitals provoca un gest poc coordinat, disharmònic i restringit. Entendre com s’estructura el nostre organisme ens ajudarà a recuperar i desenvolupar una expressió corporal equilibrada.



photo
Eines per la acció

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 09/01/2017 al 13/01/2017

Mal Pelo
( Mal Pelo, Pep Ramis, María Muñoz )

Ampliació període de preinscripció:
Del 01/12/16 al 04/01/17

Pep Ramis i Maria Muñoz oferiran un taller on experimentar els mecanismes de l’acció i el que desencadenen. Una mirada sobre el moviment i l’escriptura del cos en acció.
Precisió, durada, compromís, intensitats, silenci, absències, presències, puntuació, habitabilitat, capitulació, fraseig, puntuació, linealitat, temporalitat, musicalitat, ritme, escriptura, són alguns dels termes que qüestionarem durant el curs.
Accionar: 1-Exercir una acció, 2-Fer moviments i gests per donar a entendre alguna cosa,
3-Comandar l’acció d’un mecanisme.

detalls




2016
photo
Taller Teatro Bastardo

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 19/09/2016 al 23/09/2016

loscorderos.sc
( loscorderos.sc )

En aquest taller loscorderos.sc, Pablo Molinero i David Climent, aborden i comparteixen la seva manera d’entendre, com a actors, el teatre com un acte creatiu. Encara que en la creació escènica no existeixin, o no haurien d’existir, receptes o fórmules, si que és cert que cada creador confecciona sistemes o metodologies que li apropin a allò que desitja comunicar.

En la creació de loscorderos.sc, totes les eines de l’actor-creador han d’estar afinades i preparades per al seu ús immediat: veu, fisicalitat, creativitat, composició espacial... Aquí apareix de manera ineludible la tècnica, que exerciten en un entrenament actoral a on compensar les carències com a actors, sent aquest un dels pilars del seu treball, ja que és en l’entrenament a on es descobreixen les limitacions, podent així enfrontar-se a elles. Però només quan la tècnica està al servei de la creativitat podem aprofundir en el procés creatiu i, per tant, treballar la creativitat és un altre dels pilars del seu treball que aborden des de diversos punts d’enfoc: el treball físic, l’elaboració de textos, la improvisació, etc.

detalls




photo
Eines per a l'acció

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 12/09/2016 al 16/09/2016

Mal Pelo
( María Muñoz, Pep Ramis )

Pep Ramis i Maria Muñoz oferiran un taller on experimentar els mecanismes de l’acció i el que desencadenen. Una mirada sobre el moviment i l’escriptura del cos en acció.
Precisió, durada, compromís, intensitats, silenci, absències, presències, puntuació, habitabilitat, capitulació, fraseig, puntuació, linealitat, temporalitat, musicalitat, ritme, escriptura, són alguns dels termes que qüestionarem durant el curs.
Accionar: 1-Exercir una acció 2-Fer moviments i gests per donar a entendre alguna cosa 3-Comandar l’acció d’un mecanisme.

detalls




photo
Curs-Laboratori de Pep Ramis / Mal Pelo

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 11/01/2016 al 15/01/2016

Mal Pelo
( Mal Pelo, Pep Ramis )

Pep Ramis ofrece un taller donde experimentar los mecanismos de la acción y lo que desencadenan. Una mirada sobre el movimiento y la escriptura del cuerpo en acción.
Precisión, duración, compromiso, intensidades, silencio, ausencias, presencias, puntuación, habitabilidad, capitulación, fraseo, puntuación, linealidad, temporalidad, musicalidad, ritmo, escritura, son algunos de los términos que cuestionaremos durante el curso.
Accionar:1-Ejercer una acción 2-Hacer movimientos y gestos para dar a entender alguna cosa 3-Comandar la acción de un mecanismo.

detalls




2015
photo
Ballar la càmera

L'animal a l'esquena (Celrà)
El 12/12/2015
Presentació:
El 12/12/2015 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Núria Font
( Núria Font )

Trobada-taller d’experimentació de càmera en moviment amb Leo Castro, Neus Villà i Núria Font. Què succeeix si l’operador de càmera és una/un intèrpret de dansa, que utilitza la tècnica de control del moviment del cos i l’aplica a fer "ballar la càmera" que porta?



photo
El silenci y la possibilitat d’imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 25/05/2015 al 29/05/2015

Mal Pelo
( Pep Ramis, María Muñoz )

Pep Ramis i María Muñoz proposen un apropament al mètode de treball que utilitzen en la seva aproximació al moviment i a la idea i pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d’un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d’imaginar.

detalls




2014
photo
Teatro Bastardo

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 15/09/2014 al 19/09/2014

loscorderos.sc
( loscorderos.sc )

En aquest taller David Climent i Pablo Molinero, loscorderos,sc, abordaran la seva manera d'entendre el teatre com a acte creatiu i al intèrpret com a creador. L'objectiu és compartir la seva metodologia per apropar-nos a la creació des d'un punt de vista no frontal, és a dir, no des de la mera idea, deixant que cada qual desenvolupi aquesta metodologia dintre de la seva pròpia poètica.

detalls


INTERESSATS CONTACTAR DIRECTAMENT :
aquí




photo
El silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 08/09/2014 al 12/09/2014

Mal Pelo
( Mal Pelo )

Pep Ramis i María Muñoz proposen un apropament al mètode de treball que utilitzen en la seva aproximació al moviment i a la idea i pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.

Durant cinc dies es realitzarà un estudi específic sobre alguns dels aspectes que són importants en la manera que Mal Pelo te d'entendre el moviment i la creació: la columna como a eix central, el treball des de les extremitats, la percepció de l'arquitectura del propi cos en l'espai, la concreció en l'escriptura, la densitat i la intensitat, l'habitació del gest i el moviment en temps present. Aquest taller és una proposta per profunditzar en l'ús de las eines bàsiques amb les que cada ú confronta els seus límits i les seves capacitats.

detalls


INTERESSATS CONTACTAR DIRECTAMENT :
aquí




2013
photo
El silencio y la posibilidad de imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 07/10/2013 al 11/10/2013

Mal Pelo
( Mal Pelo )

Mal Pelo proposa fer un apropament al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i a la idea pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.

detalls




photo
El silencio y la posibilidad de imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 16/09/2013 al 20/09/2013

Mal Pelo
( Mal Pelo )

Mal Pelo proposa fer un apropament al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i a la idea pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.

detalls




photo
Body Weather Laboratory

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 25/06/2013 al 29/06/2013

Oguri
( Oguri )

Body Weather Laboratory USA és una organització sense afany de lucre.

Body Weather Laboratory (BWL) és un fòrum d'investigació obert a qualsevol persona interessada en l'expressió a través del cos en diferents entorns.

Una actitud exigent cap a un re-examen minuciós del cos i del moviment és el tema principal en gairebé tots els aspectes de l'entrenament. El Body Weather Laboratory va ser fundat el 1978 per Min Tanaka al Japó. Els tallers de BWL actualment s'imparteixen per tot el món, ampliant i reinterpretant el format de l'exploració inicial.

El taller consta de tres parts:

1) MB (mind and body): Rigorós entrenament ment-cos / músculs-ossos, rítmic i dinàmic.

2) Manipulació: Sèrie d'exercicis d'estirament i relaxació específics relacionats directament amb la respiració i l'alineació. El treball es realitza en parelles, intercanviant rols passius i actius.

3) Body Weather: Exploracions dissenyades per millorar l'enfocament i desenvolupar l'abast de l'expressió a través del cos. El treball inclou entrenament de la sensibilitat i el descobriment del moviment a partir d'imatges.


detalls




2012
Tunning Scores – composition, communications and the sense of imagination

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 10/12/2012 al 14/12/2012

Lisa Nelson
( Lisa Nelson )

Aquest laboratori té el punt de partida en l'enfocament multi-sensorial a les preguntes: què "viem" quan ens fixem en la dansa? què és el que "veiem" des de dins de la dansa? Els resultats ofereixen eines i pràctiques de comunicació, internes i externes, que fan evidents la forma que donem als nostres sentits i al nostre sentit del moviment. Iniciant un lúdic i rigorós diàleg-en-acció sobre l'espai, el temps, el moviment i l'innat desig de composar la nostra pròpia experiència. Taller obert a performers, intèrprets i creadors de totes las disciplines (dansa, música, arts visuals, teatre).

detalls





photo
El Silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 15/10/2012 al 19/10/2012

Mal Pelo
( Pep Ramis, María Muñoz )

Mal Pelo proposa fer un apropament al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i a la idea pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.

detalls




photo
PASSING THROUGH

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 09/10/2012 al 13/10/2012

David Zambrano
( David Zambrano )

Treballarem per definir un espai compartit i invisible, marcat per ¨ Pathways ¨. De manera grupal, creant dinàmiques simples i complexes, on el grup es mou constantment, transformant l'espai i modificant-lo. Des d'un punt de vista exterior, el grup ha de donar l'aparença de que es mou sense un líder o seguidor. Cada integrant podrà així inter-connectar amb l'espai i els altres ballarins. Com a resultat es generaran infinits camins corbs que travessaran l'espai, les parets, els nostres cossos. El grup es transformarà en una sola ment que passarà a través de múltiples direccions, on res es perd i tot es transforma. És un joc físicament intens que requereix resistència i entrenament.
Es realitzarà un escalfament diari amb la tècnica Flying Low.
En aquest taller tots els participants estem movent-nos constantment. És un taller bastant físic.

detalls




photo
El Silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 17/09/2012 al 21/09/2012

Mal Pelo
( Pep Ramis, María Muñoz )

Mal Pelo proposa fer un apropament al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i a la idea pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.

detalls




photo
El Silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 18/06/2012 al 22/06/2012

Mal Pelo
( Pep Ramis, María Muñoz )

Mal Pelo proposa fer un apropament al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i a la idea pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.

detalls




photo
El procés del desig

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 16/01/2012 al 20/01/2012

Mal Pelo
( Pep Ramis )

Un taller sobre el desig, la creació i l'edició de materials per a l'escena.
Escriptura, lectura, significació, temps, silenci, context, ritual, representació, estètica ... són alguns dels termes que tractarem i observarem en grup.
El desig i els paràmetres de composició dels altres segurament no són com els meus ...
Cadascú de nosaltres, és una combinació única, una jugada de daus particular, una manera en què la vida es presenta. La vida que hi ha a cada un de nosaltres, és un grau de potència, no és una cosa fixa i donat d'una vegada per sempre, sinó, un continu esdevenir, creixement i disminució. Aquests esdevenirs són personals, no estan guiats per les identitats.


"De la mateixa manera que no tots ens sentim emocionats pels mateixos preceptes, tampoc ens deixarem atreure pels mateixos conceptes ... L' esdevenir és un procés del desig" (G. Deleuze)

detalls




2011
photo
El Silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 12/09/2011 al 16/09/2011

Mal Pelo
( Pep Ramis, María Muñoz )

Mal Pelo proposa fer un apropament al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i a la idea pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.

detalls




photo
El Silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 13/06/2011 al 16/06/2011

Mal Pelo
( Pep Ramis, María Muñoz )

Mal Pelo proposa fer un apropament al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i a la idea pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.

detalls




photo
El Silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 17/01/2011 al 21/01/2011

Mal Pelo
( Pep Ramis, María Muñoz )

Mal Pelo proposa fer un apropament al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i a la idea pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.

detalls




2010
photo
Taller Mal Pelo

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 06/09/2010 al 10/09/2010

Mal Pelo
( Pep Ramis, María Muñoz )

Mal Pelo proposa fer un apropament al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i a la idea pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.

detalls




photo
Taller Mal Pelo

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 22/02/2010 al 26/02/2010

Mal Pelo
( Pep Ramis, María Muñoz )

Mal Pelo proposa fer un apropament al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i a la idea pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.




photo
Taller Mal Pelo

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 18/01/2010 al 22/01/2010

Mal Pelo
( Pep Ramis, María Muñoz )

Mal Pelo proposa fer un apropament al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i a la idea pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.




2009
Espai i silenci  -  creant-los, utilitzant-los i creant més

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 30/11/2009 al 04/12/2009

Julyen Hamilton
( Julyen Hamilton )

"Des de fa alguns anys l'ESPAI ha presentat un especial interès per a mi, tant com a performer/creador de dansa, com a professor.

La seva natura, cóm el percebem, la seva emotivitat..., cóm fer per aconseguir que el poder inherent al dispositiu teatral faci que el performer i el públic comparteixin les sensacions i la imaginació.

El treball de la VEU, que és un element radical de les meves performances
consisteix en l'acció de 'crear silenci' utilitzant-la tant acústica com visualment. Aquest treball tracta de la natura dual del 'silenci' en termes sonors i d'imatge.

Durant aquesta setmana de taller treballarem amb ambdós elements, i sobre la manera en que ambdós coexisteixen dins de l'acció de crear dansa, de forma espontània."



photo
El silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 19/10/2009 al 23/10/2009

Mal Pelo
( Pep Ramis, María Muñoz )

Mal Pelo proposa fer un apropament al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i a la idea pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.




photo
El silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 22/09/2009 al 26/09/2009

Mal Pelo
( Pep Ramis, María Muñoz )

Mal Pelo proposa fer un apropament al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i a la idea pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.



photo
Absent però susceptible de tornar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 11/08/2009 al 15/08/2009

Rabih Mroué
( Rabih Mroué )

Aquest taller-laboratori intensiu de Rabih Mroué (actor,director,dramaturg i escriptor libanès) proposa treballar sobre la idea de l'absència a partir de la reflexió sobre la manera en que ens relacionem amb temes com la desaparició, el buit, la memòria, els rumors, la guerra i la mort. Obert a un grup reduït de performers, creadors de teatre i dansa, escriptors o dramaturgs, les sessions de treball tractaran de posar en comú aquestes qüestions a partir de les experiències i circumstàncies personals dels participants.

Aquest laboratori forma part de la xarxa apap i del projecte Autonomía y complejidad.





Memòria-Lloc-Inscripció

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 06/05/2009 al 10/05/2009
Presentació:
El 10/05/2009 a les 18:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Ric Allsopp
( Ric Allsopp )

Taller pràctic i teòric intensiu sobre diferents aproximacions a les pràctiques textuals en col·laboració amb el Programa de Màster MACAPD (L'animal a l'esquena / UdG). Aquest Laboratori va ser coordinat per Ric Allsopp i va estar obert a la participació de creadors de diferents disciplines i pràctiques artístiques.

L'objectiu del Laboratori és el d'explorar les relacions entre l'escriptura (utilitzant texts elaborats, recordats i existents), l'experiència física del lloc (com a procés en l'àmbit quotidià i situat en un context local) i la construcció de la memòria personal i pública (com a pràctica textual). Els participants van treballar en l'elaboració de partitures textuals, visuals, físiques, sonores, amb una presentació i intercanvi amb el públic que consistirà en 'petites memòries' procedents de la pròpia experiència i de materials elaborats i editats. El taller va introduir exemples recents i històrics de les pràctiques textuals i dels diferents corrents del 'performance'.



El Silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 02/02/2009 al 06/02/2009

Mal Pelo
( Pep Ramis, María Muñoz )

Mal Pelo proposa fer un apropament al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i a la idea pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.



2008
photo
Tuning Scores (Partitures d'afinació)- Composició i el sentit de la Imaginació

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 03/11/2008 al 07/11/2008

Lisa Nelson
( Lisa Nelson )

Taller obert a intèrprets i creadors de totes les disciplines.

El taller investigarà les bases físiques de la imaginació mitjançant la composició, la comunicació i la interpretació. En alterar la manera en la qual utilitzem els nostres sentits mentre ens movem i observem el moviment, podem començar a identificar els patrons genètics, culturals i idiosincràtics del moviment que els nostres sentits utilitzen per construir la nostra experiència. Aquests patrons serveixen per informar tant el nostre desig d'actuar, com el que veiem quan presenciem alguna fet. Les "Partitures d'afinació" ofereixen instruments per a la comunicació interdisciplinària, i ens donen una visió interna i pràctica dels processos relacionats amb la interpretació i creació de la dansa.




photo
El Silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 13/10/2008 al 17/10/2008

Mal Pelo
( Pep Ramis, María Muñoz )

Mal Pelo proposa fer un apropament al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i a la idea pràctica de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.



photo
Com els cels giren / Visions del cos ritual

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 07/10/2008 al 12/10/2008
Presentació:
El 08/10/2008 a les 20:00 a L'animal a l'esquena (CONCERT) (Celrà)
El 10/10/2008 a les 20:00 a L'animal a l'esquena (CONCERT) (Celrà)

Toni Serra
( Toni Serra, Carme Torrent, Toni Cots, Oruç Guvenç )

Amb aquesta activitat L'animal a l'esquena proposa fer una invitació a altres mirades on la tradició, el pensament i la pràctica conflueixen en un espai de reflexió i exposició sobre el cos i els seus contextos. Amb la participació i coordinació de Toni Serra en diàleg amb L'animal a l'esquena.

Durant aquest període L'animal a l'esquena organitza 2 concerts públics a les 20:00h:
- Dimecres 8 amb Mohammed El Bouzidi (Marrakech) lligat a la tradició de música i ritual Gnawa, magrebí provinent d'Àfrica negra
- Divendres 10 amb Oruç Guvenç (Turquia) lligat a la tradició de música i dansa Sufí i xamànica de Turquia i Centreàsia.




photo
Taller a càrrec de Mal Pelo

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 18/02/2008 al 22/02/2008

Mal Pelo
( Mal Pelo )

Mal Pelo proposa fer un apropament pràctic al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació a l'escena, establint un treball de reflexió i d'aprenentatge tècnic sobre les possibilitats del moviment.



Taller a càrrec de Mal Pelo

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 14/01/2008 al 18/01/2008

Mal Pelo
( María Muñoz, Pep Ramis )

Mal Pelo proposa fer un apropament pràctic al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació a l'escena, establint un treball de reflexió i d'aprenentatge tècnic sobre les possibilitats del moviment.




2007
Steve Paxton

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 29/10/2007 al 03/11/2007

Steve Paxton
( Steve Paxton )

Aquest taller girà entorn de la improvisació física i les tècniques que sustenten els conceptes de la gravetat, el pes, la columna i el moviment. La documentació d'aquest taller la dugué a terme Elena Oña coincidint amb l'inici del seu treball a l'arxiu de L'animal a l'esquena.




El silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 17/09/2007 al 21/09/2007

Mal Pelo
( Mal Pelo )

Mal Pelo proposa fer un apropament pràctic al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment, al fet creatiu, i a la idea de la pausa-silenci. Del silenci al moviment mitjançant la improvisació que neix d'un encadenament de decisions en les que participen les vivències acumulades, els nostres sentits i la possibilitat d'imaginar.




El silencio i la posibilitat de imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 04/06/2007 al 08/06/2007

Mal Pelo
( Mal Pelo )

La companyia de dansa Mal Pelo proposa fer un apropament pràctic al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i al fet creatiu, establint un treball de reflexió i d'aprenentatge sobre les relacions existents entre la columna i les extremitats, les possibilitats del moviment, l'ús del pes, etc.



2006
Inhabiting the gap

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 27/11/2006 al 01/12/2006

Nik Haffner
( Nik Haffner )

L'objectiu d'aquest taller va ser examinar el potencial generat pels "buits"temporals i espacials en la improvisació del moviment. El taller va plantejar les següents preguntes: en què consisteix un 'buit'? Es tracta d'una simple pausa, un espai buit? Com aconseguir que aquests 'buits', una vegada situats de manera precisa, ens permetin aguditzar la percepció i millorar el material generat pel moviment contínuament improvisat al seu voltant?



La gramàtica del moviment.

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 01/11/2006 al 05/11/2006

Mónica Valenciano
( Mónica Valenciano )

Taller–laboratori impartit per Mónica Valenciano compost d'una base d'entrenament físic i tècnic, a més d'un estudi pràctic de la composició. Es va abordar el moviment com a escriptura sonora del cos, partint de l'ús de la respiració cap a l'entrenament de les connexions físiques del moviment, l'espai i la veu.



Cos Múltiple

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 02/10/2006 al 06/10/2006

Opiyo Okach
( Opiyo Okach )

Taller de creació impartit per Opiyo Okach. En aquest taller Opiyo Okach va compartir amb els participants l'experiència de la multiplicitat, tal com l'entén en el seu propi treball. Prenent com a base el marc de la seva creació actual 'Shift...centre', va convidar als participants del taller a explorar qüestions relacionades amb el cos, l'espai, la percepció i la presentació.



El silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 19/09/2006 al 23/09/2006

Mal Pelo
( María Muñoz, Pep Ramis, Jordi Casanovas )

Taller - laboratori impartit per la Companyia Mal Pelo. Taller-Laboratori dirigit pels integrants de la companyia de dansa Mal Pelo.

Durant més de deu anys, els treballs de creació de Mal Pelo s'han caracteritzat per ser processos d'autoria compartits per Pep Ramis i María Muñoz. Amb els seus seminaris, Mal Pelo duu a terme un apropament pràctic al mètode de treball que utilitza en la seva aproximació al moviment i al fet creatiu, establint un treball de reflexió sobre els temes que es plantegen en els exercicis de la part pràctica.



2005
La Memòria com a pràctica textual

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 05/12/2005 al 11/12/2005

Ric Allsopp
( Ric Allsopp )

Laboratori sobre Escriptura-Cos-Memòria impartit per Ric Allsopp. Aquest laboratori va ser la continuació del taller realitzat el mes d'abril. En aquesta ocasió el laboratori va reunir els mateixos participants per tal d'aprofundir en l'exploració de les relacions entre l'escriptura , el cos, i la construcció de la memòria personal i pública.



Tuning Scores (Partitures d'afinació)

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 14/11/2005 al 18/11/2005

Lisa Nelson
( Lisa Nelson )

Taller intensiu amb Lisa Nelson. Aquest curs va investigar les bases físiques de la imaginació mitjançant la composició, la comunicació i la interpretació.



L'espai dins i fora del cos.

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 31/10/2005 al 05/11/2005

Hisako Horikawa
( Hisako Horikawa )

Taller intensiu realitzat en l'àmbit natural de L'animal a l'esquena dirigit per la creadora i ballarina Hisako Horikawa. En aquest taller es van realitzar diverses tècniques de creació vinculades amb eines de treball tradicionals primordialment orientals en relació als espais exteriors i interiors del cos. Es van realitzar jornades de treball en diversos horaris del dia contemplant la nit com a possibilitat de recerca de la creativitat.



Animació coreogràfica

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 10/10/2005 al 16/10/2005
Presentació:
El 16/10/2005 a les 17:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

NU2's, Santi Fort
( María Muñoz, Joan Baixas )

Aquest taller va reunir a creadors de dansa i artistes que treballen en l'àmbit de l'animació en 3D i altres tècniques convencionals per intercanviar, explorar i investigar sobre el moviment i l'espai coreogràfic a través de l'animació. Aquest taller va ser una iniciativa de l'associació NU2'S i Santi Fort de la Universitat Pompeu Fabra.



El silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 18/09/2005 al 22/09/2005

Mal Pelo
( Mal Pelo )

Taller - laboratori impartit per la Companyia Mal Pelo. En aquest taller es va treballar des d'un model que permetia realitzar a cada persona un estudi i una reflexió sobre la relació entre la columna i les extremitats, l'ús del pes, la suspensió, l'ús del momentum per realitzar canvis de trajectòria i les possibilitats de moviment a partir del joc natural de les articulacions.



El silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 12/09/2005 al 16/09/2005

Mal Pelo
( María Muñoz, Pep Ramis )

Taller - laboratori impartit per la Companyia Mal Pelo. En aquest taller es va treballar des d'un model que permetia realitzar a cada persona un estudi i una reflexió sobre la relació entre la columna i les extremitats, l'ús del pes, la suspensió, l'ús del momentum per realitzar canvis de trajectòria i les possibilitats de moviment a partir del joc natural de les articulacions.



La Memòria com a pràctica textual

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 09/04/2005 al 15/04/2005
Presentació:
El 15/04/2005 a les 18:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Ric Allsopp
( Ric Allsopp )

Taller sobre Escriptura-Cos-Memòria impartit per Ric Allsopp. En aquest taller intensiu, es van explorar les relacions entre l'escriptura (usant textos elaborats, recordats i existents), el cos (en el procés quotidià i en els àmbits locals), i la construcció de la memòria personal i pública (com a pràctica textual).



2004
Moviment i dígits

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 20/10/2004 al 24/10/2004
Presentació:
El 24/10/2004 a les 18:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Núria Font
( Núria Font, Scott deLahunta, Carol Brown, Mette Ramsgard Thomsen, Rosa Sánchez, Alain Baumann, Margie Medlin, Isabelle Choinière, Àngels Margarit, Carme Torrent, Oriol Blanch, Jaime del Val, Gregorio García, Toni Mira, Florence Corin )

Jornades de debat, seminari i taller dirigits a diferents creadors multimèdia i coreògrafs internacionals per tal d'analitzar les diferents eines interactives digitals que s'apliquen actualment en projectes escènics i compositius. Dirigit per Núria Font.



El silenci i la possibilitat d'imaginar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 20/09/2004 al 25/09/2004

Mal Pelo
( María Muñoz, Pep Ràmis, Isabel de Naverán, Roser López Espinosa )

Taller–laboratori a càrrec de la companyia de dansa Mal Pelo (Celrà, Girona) que va reflexionar sobre la relació entre la columna i les extremitats, l'ús del pes, la suspensió i l'ús de momentum. El taller va comptar amb la presència d'Isabel de Naverán i de Roser López Espinosa, que van realitzar un treball d'escriptura paral-lel a la pràctica.



La cambra en la que...

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 13/09/2004 al 18/09/2004

Julyen Hamilton
( Julyen Hamilton )

Taller–laboratori impartit per Julyen Hamilton (Anglaterra – Fontcoberta, Girona), que va analitzar l'ús de la càmara com a antagonista i catalitzador en el procés de l'actuació.



Rastres i memòria.

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 12/07/2004 al 17/07/2004

Nik Haffner, Thomas McManus
( Nik Haffner, Thomas McManus )

Curs a càrrec de Nik Haffner i Thomas McManus, que va explorar la memòria relacionada amb el cos i l'art escènic. Organitzat conjuntament amb la Càtedra UNESCO de la Universitat de Girona.



La comunitat com a identitat

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 26/04/2004 al 05/05/2004
Presentació:
El 01/05/2004 a les 18:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Lisa Nelson, María Muñoz
( Lisa Nelson, María Muñoz )

Residència que va tenir com a objectiu obrir processos artístics de trobada i creació a partir de diferents cultures i experiències artístiques que configuren l'espai comú euro-àrab obert al Mediterrani. Van ser convidats 14 creadors procedents de Turquia, Palestina, Itàlia, França i Espanya. Trobada coordinada en la seva primera setmana per Lisa Nelson (EUA) i María Muñoz (Celrà, Girona).



2003
Donat un espai de temps

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 12/10/2003 al 17/10/2003
Presentació:
El 17/10/2003 a les 19:00 a ()

Mark Tompkins
( Mark Tompkins )

Taller a càrrec de Mark Tompkins que va desenvolupar i treballar una sèrie d'estructures d'improvisació i jocs a partir de la concentració interna i externa, del temps simultani, dels canvis d'estat, i de les relacions entre observador i actor, sia com intèrpret sia espectador, amb l'objectiu d'obrir i aguditzar la sensació i la percepció. Como evitar la sobrecàrrega, com estar atent de forma activa, com fer'no res'i, tot i això, actuar?

Presentació pública del taller de Mark Topmkins i OVNI ( Observatori de vídeos no identificats), "Fes, ciutat interior".



Ankoku Butoh

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 06/10/2003 al 11/10/2003
Presentació:
El 11/10/2003 a les 18:59 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Natsu Nakajima
( Natsu Nakajima )

Taller de representació i presència. Processos i tècniques a càrrec de Natsu Nakajima.

Presentació pública del taller de Natsu Nakajima i OVNI (Observatori de vídeos no identificats), "Kings with Straw Matts".



Impro-Lab

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 29/09/2003 al 04/10/2003
Presentació:
El 04/10/2003 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Katie Duck & Magpie
( Katie Duck & Magpie )

Taller a càrrec de Katie Duck & Magpie, centrat en la improvisació, dirigida tant a coreògrafs com a intèrprets.

Presentació pública Magpie Music Dance Company i OVNI (Observatori de vídeos no identificats) - Arxius Babylonia



Compartir coreografia

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 03/07/2003 al 06/07/2003

Scott deLahunta, Toni Cots
( Scott deLahunta, Toni Cots )

Curs d'estiu sobre la teoria i els mètodes de "fer dansa". El curs va proposar combinar la lectura, el dibuix, l'escriptura, el moviment, l'anàlisi i la discussió amb l'objectiu d'explorar una sèrie de metodologies coreogràfiques. Organitzat conjuntament amb la Càtedra Unesco de la Universitat de Girona per Scott deLahunta i Toni Cots.



2002
Creació i Imatge

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 14/10/2002 al 18/10/2002
Presentació:
El 19/10/2002 a les 20:00 a Sant Domenech (Girona)

Núria Font
( Núria Font )

Taller basat en un treball d'anàlisis i observació crítica de diferents maneres de vincular la imatge i la dansa que es va desenvolupar paralel.lament al laboratori "Entre les côtes de la balêine". Els alumnes del taller varen participar en algunes sessions de la trobada entre els creadors del laboratori.



El cos reinventat

L'animal a l'esquena (Celrà)
El 01/07/2002

Andrés Corchero
( Feliu Formosa, Joan Saura )

Una aproximació al cos i a la paraula. Curs d'estiu amb col-laboració amb la Fundació Innovació i Formació, Universitat de Girona, per Andrés Corchero. Col-laboradors: Feliu Formosa (escriptor i dramaturg), Joan Saura (músic).



Tuning Scores (Partitures d'afinació)

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 25/03/2002 al 01/04/2002

Lisa Nelson
( Peter Hulton, Núria Font )

Taller a càrrec de Lisa Nelson, sobre la composició, la comunicació i el sentit de la imaginació. Sempre està present la pregunta de què mirem quan mirem la dansa; l'objectiu és fer visible la nostra visió.

A més el taller va comptar amb la participació diària de Peter Hulton i ocasionalment de Núria Font. Aquestes dues persones estaven convidades per a coordinar aquest taller amb el Seminari de reflexió sobre documentació, arxiu i disseminació dels processos de creació que es va realitzar en la segona setmana de les activitats



2001
Trobada amb Hisako

L'animal a l'esquena (Celrà)
El 01/11/2001

Hisako Horikawa
( Hisako Horikawa, Andrés Corchero, Constanza Brncic )

Trobada d'improvisació i conversa amb Hisako Horikawa, cofundadora del Body Weather Laboratory junt amb Min Tanaka i Maïuku, butoh dance company (Japó) organitzada per Andrés Corchero.



El silenci i la possibilitat d'imaginar.

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 17/09/2001 al 22/09/2001

Mal Pelo
( María Muñoz, Pep Ramis )

Taller d'improvisació dirigit pels integrants de la companyia Mal Pelo, María Muñoz i Pep Ramis.



Una mirada sobre el tors.

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 08/09/2001 al 14/09/2001

Steve Paxton
( Steve Paxton )

Taller d'improvisació dirigit per Steve Paxton, que va explorar la relació entre les forces naturals i les consideracions estructurals de les que disposa el ballarí. Un estudi sobre els òrgans, els ossos i el centre de gravetat.