Ara 
2021
 Taller
photo
Eines per l'acció

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 20/09/2021 al 24/09/2021

Mal Pelo
( Mal Pelo, Pep Ramis i María Muñoz )

Pep Ramis i María Muñoz oferiran un taller on experimentar els mecanismes de l’acció i el que desencadenen. Una mirada sobre el moviment i l’escriptura del cos en acció.
Precisió, durada, compromís, intensitat, silenci, absència, presència, puntuació, habitabilitat, capitulació, fraseig, puntuació, linealitat, temporalitat, musicalitat, ritme, escriptura, són alguns dels termes que qüestionarem durant el curs.
Accionar: 1-Exercir una acció, 2-Fer moviments i gests per donar a entendre alguna cosa, 3-Comandar l’acció d’un mecanisme.
Els tallers de Mal Pelo estan impartits pels dos codirectors de la companyia, sense que això impliqui la presència dels dos en cada sessió.

detalls




 Residència Creació
photo
I’m not an influencer

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 27/09/2021 al 02/10/2021
Presentació:
El 02/10/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Reinaldo Ribeiro
( Reinaldo Ribeiro )

- Are you Sarah Connor?

L’oscil·lació de segons que separa la pregunta de la resposta dóna marge suficient perquè l'exterminador literalment posi el peu a la porta, premi el gallet i dispari a boca de canó sense saber bé si és o no de fet qui estava buscant. Exterminar qualsevol futur imminent i immediat d'aquella persona en aquell instant.



 Taller
photo
Eines per l'acció

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 04/10/2021 al 08/10/2021

Mal Pelo
( Mal Pelo, Pep Ramis i María Muñoz )

Pep Ramis i María Muñoz oferiran un taller on experimentar els mecanismes de l’acció i el que desencadenen. Una mirada sobre el moviment i l’escriptura del cos en acció.
Precisió, durada, compromís, intensitat, silenci, absència, presència, puntuació, habitabilitat, capitulació, fraseig, puntuació, linealitat, temporalitat, musicalitat, ritme, escriptura, són alguns dels termes que qüestionarem durant el curs.
Accionar: 1-Exercir una acció, 2-Fer moviments i gests per donar a entendre alguna cosa, 3-Comandar l’acció d’un mecanisme.
Els tallers de Mal Pelo estan impartits pels dos codirectors de la companyia, sense que això impliqui la presència dels dos en cada sessió.

detalls




 Residència Creació
photo
Figuras del umbral

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 06/10/2021 al 11/10/2021
Presentació:
El 11/10/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Javier Martín
( Javier Martín )

Figures del Llindar comença a partir de les reflexions d'un cos en l'era de l'acceleracionisme. Habitem una època de vides en fugida, situades a les inèrcies quotidianes i en els ritmes marcats per les exigències de la producció i de l'eficiència, que ajornen constantment el desig i desplacen i fragmenten la nostra atenció. Aquests cossos accelerats són plens de velocitat residual, maneres de fer inorgànics, comportaments tàcits i inèrcia repertorial. En un temps fora de sí, es torna vigent més que mai la consigna passoliniana de "llançar el cos a la batalla"; llançar el cos a la dansa, amb l'atenció posada en una vibració temperada i observadora, disposada a l'obertura, per crear moviments nous, gestos nous per trencar amb l'hegemonia de el relat de la tècnica com una situació neutra, ja que aquesta depèn de coordenades culturals.



 Residència Creació
photo
La Contínua

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 18/10/2021 al 23/10/2021
Presentació:
El 23/10/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Mariantònia Oliver
( Mariantònia Oliver )

Amb motiu del 30 aniversari de la Companyia Mariantònia Oliver, la creadora s’ha proposat “revisitar” alguns dels espectacles que han estat importants en la seva trajectòria, donar-los vida novament i fer-ne una interpretació des de l’experiència acumulada i la mirada actual.

“La Contínua” es basa en el concepte de fragmentació com a proposta experimental i de composició coreogràfica, en la creació d’una situació de tensa intimitat amb el públic i en la incorporació activa i improvisada de l’espectador a escena.

L’escena s’estructura entorn la presència d’un sofà. La idea és convidar a espectadors de forma arbitrària a seure i participar activament en la construcció del nostre entramat dramàtic. Aquest acte suposa un flux d’improvisació, frescor i espontaneïtat i ens exposa al risc i l’error. Ens fa estar alerta i anar modificant les línies compositives, com si fos un joc obert on les normes es creen a mesura que s’exhaureixen.



 Residència Creació
photo
RONDA CARTA

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 25/10/2021 al 06/11/2021
Presentació:
El 06/11/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Manuel Ronda
( Manuel Ronda )

La narració, el cos mecànic i el de la ment, la ressonància o les veus que esdevenen paraula, el discurs i la paraula, mai es manifesten completament, mai directament de manera accessible, cal investigar-ho sota els termes de la intuïció, del lúcid esforç determinat en el caràcter al qual s’ha d’inventar una expressió del jo.
Una afirmació del caràcter que s’escapa de l’absolutitat del pla de la realitat, que dissenya motius mai detectats, ordenats jeràrquicament segons els graus de l’eficàcia i la preponderància del gest i la síntesi; seran diagrames, impressions en estil i estructura, en volums, en una varietat de narratives registres.



 Taller
YOLO

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 30/10/2021 al 31/10/2021

Marta Izquierdo
( Marta Izquierdo )

Contràriament a una opinió negativa massa generalitzada dels adolescents contemporanis, el revers d'una mirada documental clínica sobre els joves, oferim a un grup d'adolescents donar forma a les imatges fantasiades que tenen d’ells mateixos.
YOLO, en llenguatge urbà, és l’acrònim anglès de “You Only Lives One”.



 Residència Creació
photo
Japan

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 08/11/2021 al 13/11/2021
Presentació:
El 13/11/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Mabel Olea
( Mabel Olea )

Ser maldestre ha estat el motor creatiu principal per filar, teixir i brodar una peça que aconseguís atrapar i crear una atmosfera propera i empàtica amb qui la vegues. Tenir poca traça és quelcom que ens acompanya durant tota la vida, en més o menys mesura, tot i que és únicament en la etapa d’infantesa que té passi, una etapa on caure i equivocar-se és innat a l’aprenentatge i al descobriment. La meva intenció és precisament revertir el seu significat i alabar-la, extreure’n tot el suc i crear una escena jocosa, naïf i sensible, tractada des d’una simplicitat radical, que abraci totes i cada una de les etapes i vivències vitals: créixer, però també enamorar-se o perdre qualitats físiques i mentals.
JAPAN pretén ser un conte que viatja i exposa a mode de catàleg uns cossos extremadament maldestres. Una carta d’amor exagerada, fantàstica apassionada i ingènua.



 Residència Creació
photo
Nunca verás nada igual porqué nos da igual

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 08/11/2021 al 20/11/2021
Presentació:
El 20/11/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Los Informalls
( Los Informalls )

Los Informalls són addictes a el risc, a agafar el camí difícil, a llençar-se a l'abisme de enfrontar-se a tot allò que no controlen i bregar amb l'experiència, eixamplar la seva parcel·la de confort caminant al límit de les seves capacitats. L’objectiu per a la nova creació és reprendre el joc i l'exploració de el ridícul com a mètodes de cerca sent aquesta vegada el punt de partida la hipotètica creació d'un àlbum musical ... el destí dirà com acaba tot això. Possible estrena a 2023, com a mínim!



 Residència Creació
photo
En el nom de Bach

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 29/11/2021 al 11/12/2021
Presentació:
El 09/12/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Magdalena Garzón
( Magdalena Garzón )

En el nom de Bach és la nova proposta de creació escènica de Maria Magdalena Garzón que segueix en la línia d’investigació encetada des de fa tres anys i que explora la relació escènica entre la música i la dansa.
Si bé la història de la relació entre ambdues arts ens porta a fer una reflexió profunda entorn dels principals moviments artístics, de les seves manifestacions, estètiques i procediments; aquest projecte, almenys per ara, no pretén ser un objecte historicista ni d’investigació entorn la música i la dansa barroca. Això no obstant, l'apropament entre els dos llenguatges vol recobrar l'essencialitat del gest sonor i corporal en una gramàtica comuna, sense tamisats ni càrregues convencionals. Treballar a partir d’una música escrita a priori, composta per a ser ballada o no, propicia un marc de treball concret i definit, alhora que confereix un ampli ventall de possibilitats i estratègies compositives. D’aquesta manera, i succintament, l’obra de Bach se’ns presenta com un bosc de símbols, com un continent sencer de peripècies. La seva vasta complexitat i ramificacions semàntiques ens porten a desgranar la poètica d’un procés d’elaboració artesanal, a treballar des de referències dels elements patrimonials culturals, i a posar l’accent en la minuciositat de la manipulació del material com a element compositiu. En aquest mateix sentit, En el nom de Bach és un desig de fer valdre la música ja feta, escrita.



  feed RSS 2.0