News 

Activitats 2021
Calendari activitats 2021

Arxiu cos creació pensament
Web paral.lela arxiu 2001-2010

Properes Presentacions:

Residència Creació
Rave
Cecilia Colacrai
El 02/07/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Residència Creació
Viaje al centro de un idiota
Xavier Bobés, Enric Montefusco
El 07/07/2021 a les 19:00 a El Canal (Salt)

Residència Escriptura
Tots els núvols possibles 0.2: trobada curatorial sobre el cinema
Garbiñe Ortega
El 08/07/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Residència Creació
Cos solidari – Cos Comú
Federica Folco, Idoia Zabaleta
El 09/07/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Residència Creació
El universo se rompió en el mar
Ayara Hernández
El 17/07/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

feedRSS 2.0
Facebook
Twitter
Instagram
 Ara 
2021
 Residència Creació
photo
Viaje al centro de un idiota

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 14/06/2021 al 23/06/2021
Presentació:
El 07/07/2021 a les 19:00 a El Canal (Salt)

Xavier Bobés, Enric Montefusco
( Xavier Bobés, Enric Montefusco )

PRESENTACIÓ GRATUÏTA AMB AFORAMENT LIMITAT SOTA RESERVA EL DIA 7 DE JULIOL AL CENTRE D’ARTS ESCÈNIQUES EL CANAL DE SALT, GIRONA

Arribat un punt de la meva carrera vaig entendre que la meva feina, en última instància, era donar llum i valor a aquelles coses que aparentment no en tenen, i a la inversa. Potser és la funció més valuosa de l'artista, en tant que ha de ser capaç de sortir-se de les inèrcies, punts cecs i convencions, per prendre distància i amb una mica de sort redreçar quelcom a la seva vida i en alguna petita mesura, la societat mateixa. Dit d'una altra manera, ser capaços de canviar la mirada és l'únic a que hauríem d'aspirar per a poder encarar les zones fosques de la psique i també els insondables mecanismes que arrosseguen els grups humans.

Amb aquesta mateixa intenció en la mirada, el manipulador d'objectes treballa; mira i remira la matèria, se la passa d'una mà a l'altra, recerca a petita i gran escala, per trobar-hi nous i inesperats usos que revelin la seva naturalesa profunda que fa que allò sigui el que és, i sobretot el que pot arribar a ser, en tant que l'objecte és sempre una projecció de nosaltres mateixos.

Tant és així que l'objecte central d'aquest treball sóc jo mateix, el suposat artista, metàfora crua de l’individu. De fet, potser l'acte artístic és ja un sacrifici per definició. A cada cançó, a cada espectacle, es tracta, potser, de llençar a la foguera quelcom que suposadament té valor. El manipulador d'objectes treballarà per a visualitzar l'ombra i, de fet, l'encarnarà. El manipulador d'objectes acompanyarà l'artista cap a l'abisme. L'abisme de la pèrdua d'identitat, l'abisme de la pèrdua de la imatge, l'abisme de la pèrdua de la raó i l'abisme de la pèrdua de la moral. Potser també és el que necessita la opulent, cega i supèrbia concepció i manera de viure que tenim com a societat.

L'artista músic i la seva ombra en escena, d'aquesta manera doncs, executaran una mena de despullat ritual ple de cançons, de sons, de somnis i símbols, de paraules raonades, de textos vomitats, de confessions, de foscor, d'epifanies, de balls, de catarsi i també de petits gests que contenen la subtil lluita a mort entre la necessària i tramposa significació i el no res. Enric Montefusco



 Residència Creació
photo
Rave

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 28/06/2021 al 02/07/2021
Presentació:
El 02/07/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Cecilia Colacrai
( Cecilia Colacrai )

PRESENTACIÓ GRATUÏTA AMB AFORAMENT LIMITAT SOTA RESERVA PER MESURES COVID, MÀXIM 20 PERSONES

R.A.V.E. (Revolutionary Agroupation for Voluntary Extermination)
“La ausencia de futuro ya comenzó. Ese futuro que acabó llegó, una vez más, lo que sugiere que tal vez nunca haya cesado de comenzar...”?(del libro ¿Hay mundo por venir? De Déborah Danowski y Eduardo Viveiros de Castro).

Partint de la idea de finit, límit i fi es posa en joc un dispositiu de composició instantània en forma de sol. L'esdevenir, la idea de cicle, el retorn al conegut, el revenir, el temps implacable, la idea de permanència versus el canvi, l'indefinit, el previsible, la durada i la transformació contínua, són alguns dels disparadors per a la construcció d'aquesta peça que, inevitablement, a l'obrir hipòtesis sobre el futur les obre també sobre els començaments.



 Residència Creació
photo
Cos solidari – Cos Comú

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 02/07/2021 al 10/07/2021
Presentació:
El 09/07/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Federica Folco, Idoia Zabaleta
( Federica Folco, Idoia Zabaleta )

Realitzar aquesta residència a L'animal a l'esquena es presenta com a possibilitat per al retrobament d'afectes en un espai de cures i motivacions que convida a aprofundir en les complexitats del nostre fer. La proposta emergeix del diàleg entre els nostres desitjos, i el d'aquests amb les situacions especials que estan travessant les nostres comunitats en l'actualitat. en aquesta instància, i tenint com a marc el projecte en el qual treballo fa diversos anys Insurrecció del sensible, proposo -amb la col·laboració de Idoia Zabaleta- investigar i crear experiències que promoguin cossos plurals, porosos, dinàmics, diversos i comuns.



 Residència Escriptura
photo
Tots els núvols possibles 0.2: trobada curatorial sobre el cinema

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 02/07/2021 al 10/07/2021
Presentació:
El 08/07/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Garbiñe Ortega
( Garbiñe Ortega )

A nivell nacional i internacional els espais i publicacions dedicades exclusivament a la curatela de cinema són pràcticament inexistents. Un dels projectes de recerca de la curadora i editora Garbiñe Ortega és precisament generar espais per a la reflexió, intercanvi i difusió sobre la pràctica curatorial en diferents espais i formats.



 Residència Creació
photo
El universo se rompió en el mar

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 05/07/2021 al 17/07/2021
Presentació:
El 17/07/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Ayara Hernández
( Ayara Hernández )

Cada obra que faig comença (o contínua) pel desig de treballar en una cosa que està latent i empeny per sortir. El procés s'arma amb un grup de gent d'una manera molt intuïtiva, fent moltes proves que de vegades sembla que no arriben a res, les grans idees apareixen i cauen, succeeixen les crisis i les troballes, arriba la matèria. En determinat moment apareixen les decisions que modelaran l'obra, es fa el duel del que queda fora i es festeja el que queda a dins (en aquest moment és on l'obra com a tal, pren les seves pròpies decisions i respon a les seves pròpies necessitats, es torna d'alguna manera un ésser independent a nosaltres). Quan l'obra s'estrena arriben els i col·legues, el públic i s'obre el diàleg, i vam començar a entendre què és això que es va fer, que hi és viu. La "nova" creació que vull fer, sorgeix d'algunes inquietuds que encara són presents i vives de les meves peces anteriors: "En l'ombra d'un elefant" i "Retrat d'un monstre".



 Residència Creació
photo
Neti Neti

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 19/07/2021 al 24/07/2021
Presentació:
El 29/07/2021 a les 20:00 a Celrà (Celrà)

Amalia Fernández
( Amalia Fernández )

(Un projecte de Amalia Fernández acompanyada de Monica Muntaner i Catherine Sardella)
Neti neti és un concepte de l'hinduisme que significa alguna cosa així com "ni això ni allò". És el mètode per apropar-se a la comprensió del diví, l'absolut, el principi de l'existència o com vulgui anomenar. Aquesta comprensió no només no pot ser aconseguida per la via intel·lectual, sinó que necessita esquivar la lògica racional per tenir lloc.



 Nou projecte associat 2021
photo
CONTROL + S

L'animal a l'esquena (Celrà)
Del 26/07/2021 al 31/07/2021
Presentació:
El 31/07/2021 a les 19:00 a L'animal a l'esquena (Celrà)

Xavier Bobés, Farrés Brothers i cia
( Xavier Bobés, Farrés Brothers i cia )

Premem les tecles Ctrl + S per guardar un document, un arxiu, un projecte, una il·lusió, una vida. Guardar. Guardar-se. Resguardar-se. La necessitat de protecció. Una capsa. Una casa. Reclusió. Aïllament. I un casc, per si de cas. I un botiquín, per si de cas. I un flotador, per si de cas. I una cantimplora amb aigua de Lourdes, per si de cas. O amb aigua del Carme, millor. I una samarreta imperio per dintre els pantalons, per si fa fred. I agafa’m la mà, per si de cas. I una armilla antibales, per si de cas? I un protector bucal de boxejador, per si de cas? I una mascareta anticontaminació, per si de cas? I guants de làtex? Guants de plàstic? Guants de boxa? Per si de cas? Potser amb un flotador no n'hi haurà prou. Més aviat dos. Per si de cas. O cent. Per si de cas.
Control+S és una proposta de teatre visual i d'objectes, amb música en directe, sobre el tema de la necessitat de protecció. Sí. Quan en vam començar a parlar, cap allà al 2018, ni ens podíem imaginar que d'un dia per l'altre quedaríem tancats a casa per resguardar-nos d'una amenaça.



Javascript Required - - Entire Web Site © Copyright 2016 by L'animal a l'esquena - All Rights Reserved